Παρασκευή 14 Μαρτίου 2014

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ 2

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΕΩΝ
ΕΛΛΑΔΑΣ
                        Ο.Σ.Ε.Α.Δ.Ε- έτος ίδρυσης 2012
       


          Ταχ.Δ/νση:Κατεχάκη 56                                                                                                                          


Τ.Κ.: Αθήνα – 11525                                                                   Αθήνα, 13-3-2014
Ιστοσελίδα:www.oseade.blogspot.com                                      Α.Π  : 13
Τηλ. Προέδρου: 6976437399                                                                  
E-mail Προέδρου: des_arxonti@yahoo.g                    ΠΡΟΣ : ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
Τηλ. Γεν. Γραμματέα: 6978621129                              ΔΙΑΡΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ Δ/ΣΗΣ
E-mail Γεν. Γραμ.: theoharisan@gmail.com              ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΤΑΞΗΣ & ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ
                                                                                      ΥΠΟΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΡΜΟΔΙΑ ΕΠΙ ΘΕΜΑΤΩΝ
                                                                                            ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ

                                                                                        ΚΟΙΝ. : ΚΟΜΜΑΤΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
                                                                                                                                                                                                   
                          
Απαντώντας στην από 4-3-2014  πρόσκληση που απευθύνατε στην Ομοσπονδία μας για κατάθεση των απόψεών μας στην Υποεπιτροπή Εσωτερικών, που συστήσατε, προκειμένου να επεξεργαστείτε “την επόμενη φάση του Καλλικράτη” θέλουμε να σας γνωρίσουμε τα εξής:
-Για εμάς τους εργαζόμενους είναι ξεκάθαρο ότι ο “Καλλικράτης” αποτέλεσε ένα ποιοτικό βήμα στον εκσυγχρονισμό της Τοπικής Διοίκησης, για να μπορέσει να ανταποκριθεί αποτελεσματικότερα στην προώθηση των ιδιωτικοποιήσεων, στη στήριξη της κερδοφορίας επιχειρηματικών ομίλων, της επιχειρηματικής δράσης των Δημοτικών και Περιφερειακών Αρχών, στην παραπέρα λειτουργία των υπηρεσιών των ΟΤΑ με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.
Η μεταφορά με τον Καλλικράτη των Τεχνικών Υπηρεσιών (ΤΥΔΚ) από τις πρώην (κρατικές) Περιφέρειες στους Δήμους σήμανε την ουσιαστική τους κατάργηση, για να διευκολυνθεί το πέρασμα των αρμοδιοτήτων τους σε εργολάβους και μεγαλοκατασκευαστές.
Η μεταφορά με τον Καλλικράτη των Δ/νσεων Δημοσίων έργων (ΔΕΣΕ, ΔΔΕ και ΔΕΚΕ) από τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις στις Περιφέρειες διευκόλυνε την ολοκληρωτική ανάληψη της συντήρησης και κατασκευής δημοσίων έργων από μεγάλες ιδιωτικές εταιρείες.
Οι περισσότερες αρμοδιότητες των Δ/νσεων Περιβάλλοντος και Χωροταξίας,  “έφυγαν” με τον Καλλικράτη από τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις στη λογική της απλοποίησης και ανεμπόδιστης επιχειρηματικής δράσης (fast track κλπ).
Γι αυτό και ο Καλλικράτης και γενικότερα οι αναδιαρθρώσεις του κράτους συνοδεύτηκαν με χιλιάδες απολύσεις, διαθεσιμότητες και επέκταση των ελαστικών σχέσεων εργασίας και των διαφόρων ευρωενωσιακής έμπνευσης προγραμμάτων εργασίας.
            Οι Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, η είσοδος των ΜΚΟ σε μια σειρά τομείς και υπηρεσίες των ΟΤΑ, οι ΚΟΙΝΣΕΠ, οι λεγόμενες Αναπτυξιακές Συμπράξεις, τα Δίκτυα και οι  Συνεργασίες νομιμοποιήθηκαν και μονιμοποιήθηκαν εν πολλοίς και με το πρόγραμμα  Καλλικράτης. Η ανταποδοτικότητα ενισχύθηκε, η χρηματοδότηση από τους ΚΑΠ μειώθηκε,  οι λαϊκές ανάγκες δεν καλύπτονται. Σχολεία χωρίς θέρμανση και καθαριότητα, σχολικές καθαρίστριες απλήρωτες, Βρεφονηπιακοί Σταθμοί, που δεν επαρκούν, ηλικιωμένοι, που δεν έχουν βοήθεια και φροντίδα, αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες ελάχιστες και αυτές με αντίτιμο, Νησιά – Δήμοι με τεράστιες δυσλειτουργίες για τους εργαζόμενους και το λαό , άστεγοι και πεινασμένοι άνθρωποι και ταυτόχρονα πάνω στα σκουπίδια και το νερό στήνονται μεγάλες μπίζνες.
-σε μας, που υπηρεσίες που υπηρετούμε ασχολούνται με τον έλεγχο των αποφάσεων των ΟΤΑ, των Νομικών Προσώπων και των κοινωφελών τους επιχειρήσεων είναι ξεκάθαρο ότι ανεξάρτητα αν η κυβέρνηση και τα κόμματα, που ψήφισαν και στήριξαν τον Καλλικράτη, ισχυρίζονται ότι ενισχύθηκε ο αυτοδιοικητικός ρόλος των ΟΤΑ, ο Καλλικράτης μαζί με τη θεσμοθέτηση των διαφόρων οργάνων Εποπτείας των ΟΤΑ ενίσχυσαν την ασφυκτική παρέμβαση της κυβέρνησης στους ΟΤΑ και ουσιαστικά εκμηδένισαν τα περιθώρια δράσης τους σε διαφορετική κατεύθυνση.
Σε αυτό το πλαίσιο ο  γενικός γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής ακύρωσε πχ την Απόφαση της Δημοτικής αρχής Πετρούπολης, που μείωνε τα δημοτικά τέλη σε μικρομάγαζα και αύξανε τους συντελεστές φορολόγησης και το Τέλος Ακίνητης Περιουσίας (ΤΑΠ) σε τράπεζες και σούπερ μάρκετ, ακύρωσε αποφάσεις Δημοτικών Συμβουλίων, που μετέτρεπε σε αορίστου χρόνου συμβάσεις εργαζομένων κλπ.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα επίσης στην ίδια κατεύθυνση αποτελεί και η ποινική δίωξη των πρώην Δήμαρχου, Αντιδήμαρχου και ενός Δημοτικού Συμβούλου των Ραχών Ικαρίας, γιατί δεν  εφάρμοσαν υπουργική απόφαση (αριθ. 1038460/2439/Β0010/15-4-2009 ΚΥΑ των Υφυπουργών Οικονομικών και Εσωτερικών) για την παραχώρηση των παραλιών της Ικαρίας σε ιδιώτες.
Ο έλεγχος όλων των παραπάνω αποφάσεων των ΟΤΑ αποτελεί εκτός των άλλων ένα τεράστιο φόρτο για τους ελάχιστους εναπομείναντες εργαζόμενους στις αρμόδιες υπηρεσίες των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, τις οποίες βέβαια στα πλαίσια της μείωσης των δομών τις μετατρέψατε από Δ/νσεις  σε Τμήματα και αυτές τις υπηρεσίες με το το νέο σχέδιο νόμου « Επείγουσες ρυθμίσεις αρμοδιοτήτων Υπ. Εσωτερικών » τις μεταφέρει στις έδρες των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων με υποχρεωτικές αποσπάσεις συναδέλφων  για 5 χρόνια , δυσκολεύοντας ακόμη περισσότερο τους ΟΤΑ.

            Τέλος η συζήτηση που υπάρχει ως περιρρέουσα ατμόσφαιρα για την κατάργηση των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων έχει να κάνει και με την πρόθεση της κυβέρνησης και των κομμάτων, που στηρίζουν την λογική της ενίσχυσης της επιχειρηματικής δράσης, να προχωρήσουν σε αλλαγές στη δομή των Δασικών υπηρεσιών, ώστε να μπορούν πιο εύκολα τα δάση και οι δασικές εκτάσεις να διατίθενται για επενδύσεις στους μεγαλοεπιχειρηματίες. Ήδη ισχύει η ανάθεση έργων στα Δάση μέσα από προγραμματικές συμβάσεις και υιοθεσίες δασικών εκτάσεων σε Δήμους και ιδιώτες.
Οι παραπάνω επισημάνσεις μας είναι αναγκαίες αφού η συζήτηση για την αναμόρφωση του Καλλικράτη δεν γίνεται ούτε στο κενό, ούτε και σε μηδενική βάση. Εξάλλου δεν μας καλέσατε να τοποθετηθούμε σε συγκεκριμένες απόψεις, σκέψεις και σχεδιασμούς σας, αλλά γενικά να εκφέρουμε τις απόψεις μας στον Καλλικράτη.
Εν κατακλείδι θεωρούμε ότι το πρόγραμμα Καλλικράτης δεν αναμορφώνεται, αλλά καταργείται, ανατρέπεται, και πόσο μάλλον όταν η πολιτική που κυριαρχεί κινείται στη λογική της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας των επιχειρηματικών ομίλων, στην απρόσκοπτη υλοποίηση των αποφάσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όταν με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο επιδιώκεται να διασυνδεθούν στενότερα και αποτελεσματικότερα τα όργανα της Τοπικής Διοίκησης με τα  όργανα της Ε.Ε. , όταν το κράτος που διαμορφώνεται με τις προωθούμενες αλλαγές γίνεται εχθρικό για εμάς τους εργαζόμενους.-


                 Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                         Ο ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΑΡΧΟΝΤΗ                                                 ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου